آشنایی با حالت های ترکیبی در افتر افکت
نوشته شده توسط : علی

آشنایی با حالت های ترکیبی در اثرات بعدی؟

Adobe After Effects یک برنامه ویرایش و گرافیک متحرک است که معمولاً توسط طراحان گرافیک ، ویرایشگرهای ویدئویی و هنرمندان VFX استفاده می شود. این برنامه دارای مجموعه عظیمی از ابزارها و ایستگاه های از پیش تنظیم شده است که این برنامه را حتی بیشتر خواستار و مفید می کند. پس اندازها یکی از برنامه های کاربردی برای ویرایش پس از تولید و اضافه کردن افکت ها و افزودنی ها هستند. بیشتر ویرایشگرهای ویدئویی از Adobe Photoshop برای ویرایش تصویر و سپس Adobe After Effects برای اصلاحات و ویرایش های ویدیویی استفاده می کنند.

کیفیتی که Adobe پس از افکت ها ارائه می دهد با هیچ نرم افزار دیگری در همان زمینه قابل مقایسه نیست. After Effects بیشتر برای انیمیشن های دو بعدی و ویرایش فیلم توسط ویراستاران فیلم و استودیوی تلویزیون استفاده می شود. ابزار Blending mode در After efekt ها بسیار مفید است و تا حد زیادی به طراحان کمک می کند. حالتهای Blending با استفاده از چندین لایه جلوه های شگفت انگیز و VFX ایجاد می کنند و به راحتی و ساده کار می کنند.
حالت های مهم ترکیب در برنامه

حالت های Blending به عنوان مینی افکت ها در هر پروژه نیز استفاده می شود. این حالتهای مخلوط سریعترین روش برای افزودن افکت به هر لایه هستند. این موارد را می توان از خود پنل Timeline اعمال کرد. در After Effects ، چندین حالت Blending وجود دارد که می توانند برای رسیدن به نتیجه دلخواه استفاده شوند.

    Lighten - این حالت در رعد و برق تصویر مفید است و همچنین رنگ سیاه رنگ تصویر را از بین می برد.
    کنتراست - در این حالت از چندین حالت ترکیبی استفاده شده و کیفیت تصویر افزایش می یابد.
    Darken - این حالت در تاریکی تصویر مفید است و رنگ سفید را از تصویر خارج می کند.
    عادی - این حالت به عنوان یک حالت عادی و بدون هیچ گونه تأثیرگذاری ارائه می شود.
    رنگ - این حالت برای رنگ ، اشباع و درخشندگی استفاده می شود.
    تفاوت - این حالت نکات برجسته بین لایه ها را مشخص می کند.

این حالت های مخلوط را می توان در هر لایه ای برای ماسک زدن و ایجاد اثر بر روی لایه متوالی اعمال کرد. استفاده از حالت های ترکیبی ساده ترین راه برای استایل کردن یک لایه بدون ورود به برنامه است. این مینی افکت ها را می توان به راحتی از بخش Timeline اعمال کرد و همچنین قابل اصلاح است.
استفاده از حالت های ترکیبی در اثرات بعدی

ما حالت ترکیبی را به گونه ای اعمال می کنیم که ماسکی را بر روی لایه بالایی ایجاد کرده و ظاهر و نگرش کاملاً جدیدی به صحنه می بخشد.
1. صفحه نمایش

این حالت Blending معمولاً برای از بین بردن تیرگی تصویر استفاده می شود. این حالت زمانی مفید است که قسمت سیاه هر تصویر حذف شود و با تصویر دیگری مخلوط شود. این امر می تواند با اعمال اثر روی لایه بالا و نگه داشتن پس زمینه در پایین حاصل شود.

 

https://www.educba.com/blending-modes-in-after-effects/?source=leftnav




:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: